13 Nisan 2016 Çarşamba

-I- KENDİME KENDİME DÜŞÜNCELERİM...

Türkiye'm ve Soluk ebrularım,




Uzun hasretli , sevdiğim saydığım insanların sağlık sorunu konularının ne yazik ki bol olduğu :(
Sevgi hatırına sabretmem gereken nice uzun yılların olduğu, sığındığım zamanların iki güzel dostuydunuz bana..
Galiba ikinizi nasıl sevdiğimi sizde biliyordunuz!
Hep doğasının güzelliğini en sıkıntı duyduğum anlarda gözüme çarptıran güzel ülkem diyarları, rengarenk taşı toprağı doğası yeri ve göğü ile hala sana hayranım... Evet hala sana...Vurgunum albayrağın altında yer almış güzel doğana ve en çok da Yüce Yaradana.
Ve beni bazan mistikleştiren bazan da içime gelen bir heyecanla esrikleştiren, yazı ve şiir halinde göz önümde dizilen kelimelerle cümlelerle beliren di benim size sevgim, özlem ve hasretlerim gibi idi görünen sebeb !
Gerçek dünya fani ve bir sınav yeri değil mi!! Fanilik bize...
İnşAllah tüm sınavlar, Tek Baki izni ile "Sana Şükür ediyoruz Allah'ım" umarım bitti.
Türkiye , taşınla toprağınla kimseye muhtaç etmeyen bereketli zenginliğin için herkes sana teşekkür etmeli !!!
Ben ise minnettarım sana ve diğer dostuma...
Güzel toprakların kaynaklı diğer dostumda
Sabr-ı ebru idi anladınız umarım beni :)
Evet bu güzel topraklar nasip oldu bana sanki ebruları sen bununla yap da sabra kanatlan diye,..
Bende yaptım kimisini boya, kimisini de hazırlanmak üzere doldurdum kavanozlara bakalım nasip renkler ne olacak bende bekliyorum merakla ve sabr ile...Fırsat buldukça tekne açarak ebru yapma umuduyla.
Aklıma takılan bir soru ! Var bu arada...
Sabır işi olan ebru yani ebru=sabır ise ,
(biz öyle öğrendik hocamızdan ve de hayattan*)
Üretimde çok güzel canlı renkli görseller oluşsun diye;
1- Hazır boyamı kullanmalı?
2- Renkleri daha az yani pastel çıkan kendi üretimimiz toprak boyamı olmalı ?
Bunun cevabı önemli !
Eğer yolculuk bir köprü yol gibi ise hazır köprüde yürüyor mu yoksa bu köprü olmayan yerlerde,, kendi bu köprü yolu yaparak tekrar üzerinde yürüyebilir mi?
Bu soruyu neden mi sordum kendikendime..
Çünkü ;
şimdilerde benim gördüğüm kadar,
hem boyalar hem de ayarlı kitre veya benzeri yoğunsu farklı ticari ad ile pazara sürülmüş durumda.
Yani,
Kitre veya boya ayarı bilmeye! Fırça sarmaya gerekli bilgilerin olmasa da parası olan bunlardan alarak birbirinden renkli görseller çalışıyor !
Peki sabır bunun neresine giriyor ! Boyaların açılımını izlemek mi oldu sabır yoksa...
Zaten geleneğin her alanında yer alan,
Büyüğe saygı, usta saygısı ile bol tekrarlı çalışmalar olmazsa olmaz ama,
sadece sanatta tekamül veya kendini aşma falan da demeyin!
Çıkan görsel ürünlerin hepsi birbirinden farklı ve güzel fakat ebrunun hangi noktasından bu sanata giriyor ? Güzellik mi ! Bence göreceli bir kavram olan güzellik ise görselin verdiği duyguya göre değişir...Ne kadar çok sayıda kişiye duygu yoğunluğu veriyorsa o kadar rağbet değeri var.
Sanat ise sadece güzellik değil sanki bir derinlik ihtiva eden kuralların oluşturduğu güzellik ötesi birşey de olmalı ...
Veya farklı bir şekilde anlatmak isteğimle, ebru sanatını yapabilmek bir hassas köprüde yolculuk ise!
Bu yolculukta yola hangi aşamada giriliyor?
1-Çivisinden kerestesine, taş diziminden, kullanılacak harç** çeşidine, köprü yapımının hassaslığını oluşturan her malzemesinin bilgisini uygulamalı çalışmış bilenin kendine güveni ile mi..
2-İşi iyi bilenin güveni göstergesi özel bir tavsiye*** ile mi,...
3- Yap-boz oyuncak tarzı hazır malzeme kullanımı ile kurduğu sistem ile mi...
köprüde yerini alıyor ve görsel ürün şölenin de üreten olarak yer alıyor.
Kısaca demem o ki;
Üreten bol, ürünler bol ve güzel,
Fakat kıtlık durumda olan imkansızlık da kaç kişi ürün üreten olabilir!!!
Veya "Sanatçı olabilmek için" bu sanatta sadece kolaylaştırılmış malzeme kullanmak ne kadar doğru !
Yoksa boyasından kitresinden fırçasına kadar üretmeyi öğrenip onunla çalışmak mı doğru !
Tam. kestiremesem bile ben güzel görsel ürünleri beğeniyorum ama ebru çalışmasında pastel renkleri ise seviyorum.
Ebru sanatında benim gördüğüm sadece güzel görseller değil imkansızlık zamanlı olan kaynaklardan güzellik üretilmesi ebrunun doğallığının insana huzur verici ve mutlu eden en önemli sabır parçalarından dır.
Sonuç olarak tamamı kendi üretimim olan malzeme kullanmak bana daha cazip geliyor onun için hammadde olarak yeterli toprak bulamadığım zaman belki toprakdan ezilen doğal toz boya, birde fırça yapımı için atkılına ihtiyacım dışında ben pek bir malzeme alımı yapmıyorum. Gül dalı şükür hala güllerin soyu tükenmediğinden budama zamanı elde edilir durumda ,Öd ise kurban bayramlarının yan ürünü...
Türkiye'm ,
Anadolum toprakları sağolsun varolsun :)
Yapmak istere ülkede her çeşit malzeme bol...
Ebru bizi baştan başa sabıra doyursun diye...
13042016


Nurgün Ceritoğlu




**Zenaat bilgisinden sonra yetenek Sanata dönüşür Allah vergisi ile şahaserler üretilir. 

örğ;

***eskilerde olan izin şimdi gelenekselleştirilmiş icazet veya şimdilerde bilgisinin olduğunu gösterir sertifika ile geniş anlamda bir işi uzmanlıkla yapabilmek izin altyapısının olduğunu gösteren izin evrağı yani diploma.


Toplumsal-icazet makalesini oku



Hiç yorum yok: